چاپ        ارسال به دوست

رشد 75 درصدی تجارت الکترونیکی کشور، خیره کننده است
شاه‌میرزایی در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی مطرح کرد؛

رشد 75 درصدی تجارت الکترونیکی کشور، خیره کننده است

شاه‌میرزایی در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی مطرح کرد؛

رشد 75 درصدی تجارت الکترونیکی کشور، خیره کننده است

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت اعلام کرد که رشد 75 درصدی تجارت الکترونیکی کشور در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آنهم باتوجه به موانعی که وجود داشته، خیره کننده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی (24 مهرماه)، با اعلام خبر رشد ۷۵ درصدی تجارت الکترونیکی کشور در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: از نظر عدد ریالی هر تراکنش، شاهد رشد ۳۸ درصدی هستیم که ممکن است به‌دلیل تورم باشد، ولی رشد ۲۷ درصدی تعداد تراکنش‌ها نیز خیره‌کننده است. همچنین تعداد واحد‌های تجارت الکترونیکی کشور براساس اینماد فعال، ۴۵ درصد در یک سال رشد کرده است.

در آمار رشد خیره کننده تجارت الکترونیکی کشور، نباید خدشه وارد کرد

وی با انتقاد از کارشناسانی که یک روز با این آمارهای رشد، کتاب چاپ و روز دیگر در صحت این آمار خدشه وارد می‌کنند، افزود: کسانی که می‌گویند درصد تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به سایر تراکنش‌ها هنوز به شهریورماه ۱۴۰۰ نرسیده است، دقت نمی‌کنند که تعداد تراکنش‌های پوزهای هوشمند نانوایی‌ها در یک سال اخیر بسیار رشد کرده است و همچنین شرایط کرونا در سال ۱۴۰۰ را در نظر نمی‌گیرند. لذا در آمار رشد خیره کننده تجارت الکترونیکی کشور، نباید خدشه وارد کرد.

رشد ۱۱۲ درصدی در بخش الکترونیکی کردن خریدهای دولت

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، ضمن تاکید بر دو شعار راهبردی مردمی‌سازی و شفافیت در دولت سیزدهم، یادآور شد: در بخش الکترونیکی کردن خریدهای دولت، شاهد رشد ۱۱۲ درصدی در یک سال بودیم؛ این نشان می‌دهد که دولت به شعارهای خود عمل کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار فعال بخش خصوصی در حال خرید و فروش محصولات با تمام دستگاه‌های دولتی هستند و بیش از ۶۰۰ همت در سال به‌صورت کاملا الکترونیکی در این بخش معامله انجام می‌شود.

علیرضا شاه‌میرزایی با اشاره به امکان رشد بسیار بیشتر درصورت رفع موانع خاطرنشان کرد: اگر در دولت از موازی‌کاری بپرهیزیم و خدمات پایه و زیرساخت‌های شبکه و نرم‌افزاری پایه که برعهده دولت است، به‌صورت مناسب ارائه شود، رشد تجارت الکترونیکی کشور بسیار بیشتر هم خواهد شد.


١٦:٣٠ - سه شنبه ٢٥ مهر ١٤٠٢    /    شماره : ٦٣٢    /    تعداد نمایش : ٨٨٠